- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- društvene znanosti
- KINEMATIČKI NAČIN PROIZVODNJE - Ekonomija pažnje i društvo spektakla
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
KINEMATIČKI NAČIN PROIZVODNJE - Ekonomija pažnje i društvo spektakla
O knjizi KINEMATIČKI NAČIN PROIZVODNJE - Ekonomija pažnje i društvo spektakla
Kinematografija je paradigmatski primjer toga kako kapital konstruira čin gledanja kao produktivni rad. Jonathan Beller izvodi taj zaključak istražujući filmske inovacije protekloga stoljeća, od revolucionarne sovjetske kinematografije i biheviorizma preko psihoanalize do suvremenog hollywoodskog filma te donosi analizu industrijalizacije percepcije s kojom živimo sve do danas.
Na temelju odabranog niza filmova snimljenih nakon 1920-ih godina, Beller tvrdi da kapital – kroz kinematografiju – prvo uspostavlja a potom pretpostavlja čin gledanja kao djelatnost koja stvara vrijednost. Kinematografija kao prva kristalizacija novog medijskog poretka i sama je, tvrdi Beller, apstrakcija procesa proizvodnje na tekućoj vrpci: dok su tvornički radnici izvodili predviđeni niz fizičkih postupaka nad pokretnim objektima kako bi proizveli neku robu, gledatelji u kinu izvode predviđeni niz vizualnih postupaka nad pokretnim montažnim objektima kako bi proizveli sliku.
Beller svoj argument razvija tako što ističe različite filmske i tekstualne inovacija prošloga stoljeća: uz ostale, to su pojmovlje i postupci revolucionarne sovjetske kinematografije, biheviorizma, taylorizma, psihoanalize i suvremenog hollywoodskog filma. Zatim analizira ono za što će ustvrditi da čini globalnu industrijalizaciju percepcije koja danas djeluje kao osnova ne samo specifičnih društvenih funkcija novih medija, nego i nasilnog i hijerarhijskog globalnog društva.
Kreativno prožimajući marksizam, psihoanalizu i teoriju filma, Jonathan Beller na divan, koristan i originalan način poima novonastale nematerijalne aspekte kapitalističke proizvodnje i kontrole.
– Michael Hardt, Sveučilište Duke, koautor teorijskih bestselera Imperij i Mnoštvo
Jonathan Beller je profesor engleskog jezika i humanističkih znanosti na Institutu Pratt u Sjedinjenim Državama.