- Homepage
- literature
- theory of literature
- LIBAR GLAGOLJAŠA DON ANTONA OD SILBE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book LIBAR GLAGOLJAŠA DON ANTONA OD SILBE
Barem u trima predmetima don Anton Garofal Bakalar svojim Librom čini upitnima naša ustaljena shvaćanja:
1. Dokazi za sud da je hrvatskim jezikom moguće izraziti i zahtjevnije, apstraktnije i preciznije misli tražili su se među latini-čkim štokavskim bogoslovnim djelima: tako je Antun Kadčić 1729. izdao u Bolonji Bo-goslovje diloredno, a bosanski biskup Marko Dobretić u Anconi 1782. Kratko skupljenje ćudoredne Hiti moralne bogoslovice, te je već F. M. Appendini isticao sposobnost hrvatskoga jezika za obrađivanje težih tema. A Garofalov je dijački priručnik moralnoga bogoslovlja napisan 1726. glagoljicom i čakav-štinom!
2. Kad se u hrvatskoj znanosti o književnosti pisalo o Gralu sasvim se naravnim smatralo da je ta mistička tema pripadna isključivo zapadnoeuropskoj kasnosrednjovjekovnoj književnosti te da hrvatska i slavenska srednjovjekovna ćirilometodska predaja s tom najčuvenijom relikvijom kršćanskoga svijeta nema ništa zajedničko. Međutim, već jedan žakan glagoljaš nastoji objelodaniti istinu daje Gral uvijek vidljiv i svima dostupan: i na misi pri transsupstancijalizaciji i u knjigama koje euharistiju problematiziraju, pa bilo to tek skolastički i teološki, no o tome piše u skladu s uvjerenjem daje Istina skrivena u dubinama i prekrivena simbolima.
3. Uobičajeno pisanje o značenju sakramenta euharistije, ili pak o nedostižnosti rajske svjetlosti, nebeske slave, zapravo je, dakle, pisanje o sv. Gralu i njegovoj svjetlosti. A don Anton Bakalar Garofal to nije izrekao izravno - tu gotovo her(m)etičku spoznajnu novost on obznanjuje posrednim i zahtjevnim načinom: crtežima umjesto riječima, etimologijom imena, simbolikom glasova, glagoljskim ideogramima i grafostilemima, prožimajući u nerazlučivo jedinstvo likovni izraz s jezičnim.