- Homepage
- literature
- prose
- MUKE PRAVOG POLICAJCA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book MUKE PRAVOG POLICAJCA
Projekt Muke pravog policajca započeo je krajem osamdesetih godina i trajao sve do Bolañove smrti. U pismu iz ’95., on komentira: Već nekoliko godina radim na romanu Muke pravog policajca i to je MOJ ROMAN. Protagonist je udovac u dobi od 50 godina, sveučilišni profesor, kći mu ima 17 godina, odlaze živjeti u Santa Teresu, grad u blizini granice sa SAD-om. Osamsto tisuća stranica, suludi zaplet koji nitko neće uspjeti shvatiti.
Posebnost ovoga romana je u tome što uključuje elemente iz drugih autorovih djela, od zbirke priča Telefonski pozivi do romana Divlji detektivi i 2666 pa ovdje ponovno srećemo Amalfitana, njegovu kći Rosu i Arcimboldija. Približili smo se vizionarskom pisanju, sanjarskom, delirijskom, fragmentarnom, moglo bi se čak reći privremenom. U toj privremenosti je Bolañov ključni doprinos. Dok ga autor piše, svršetak ne može biti najvažniji dio romana, a često čak nije odlučeno ni kakav će biti. Važno je aktivno sudjelovanje čitatelja koje je istodobno činu pisanja. Bolaño je to razjasnio govoreći o naslovu: Policajac je čitatelj koji uzalud nastoji urediti ovaj opsjednuti roman. I u samom tekstu knjige inzistira na koncepciji romana kao života: dok jesmo, pišemo, dok živimo, čitamo, jedini kraj je smrt. Svijest o smrti i o pisanju kao činu života sastavni je dio biografije čileanskog pisca osuđenoga na neograničeno pisanje protiv vremena.
U Mukama pravog policajca ponovo susrećemo Bolaña koji nam je blizak i nužno potreban. I dalje je dirljivo kada na stranicama ove knjige pronađemo tu nevjerojatnu vitalnost stalno nagrizanu tjelesnom bolešću, ali i moralnom bolešću jednoga doba. Vitalnost i uništenje nerazdvojni su.—Juan Antonio Masoliver Ródena