- Homepage
- literature
- theory of literature
- NAŠA DJEČJA KNJIŽEVNOST - Hrvatska dječja književnost u Jugoslaviji 1945.-1955.
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

NAŠA DJEČJA KNJIŽEVNOST - Hrvatska dječja književnost u Jugoslaviji 1945.-1955.
About the book NAŠA DJEČJA KNJIŽEVNOST - Hrvatska dječja književnost u Jugoslaviji 1945.-1955.
U prvom poglavlju razmatra se odnos hrvatske dječje književnosti i jugoslavenske dječje književnosti; iako su hrvatski teoretičari poput M. Crnkovića uložili cijeli svoj život, iz razumljivih razloga nikada nisu otvoreno pisali o toj temi. U drugom poglavlju razmatra se utjecaj sovjetske dječje književnosti ne samo na hrvatsku/jugoslavensku književnost već i na koncept socijalističkog djetinjstva. Treće poglavlje razmatra dvije paradigme djetinjstva (djeteta heroja/udarnika i djeteta stanovnika dječje republike) koje su nastale u razmatranoj dekadi, ali su ujedno obilježile i cijelo razdoblje socijalizma u dječjoj književnosti i kulturi. Četvrto poglavlje razmatra književno djelo danas zaboravljenog, a tada sveprisutnog Josipa Pavičića kao najvažnijeg dječjeg pisca tog razdoblja rasvjetljujući pri tom model socijalističkog realizma u dječjoj književnosti. U petom poglavlju nastoji se dokazati kako je, za razliku od prevladavajućeg stava da je razmatrano desetljeće bilo desetljeće proze, upravo dječja Poezija bila dominantna vrsta dječje književnosti. Time se posve preokreće danas općeprihvaćena stratifikacija književnih vrsta u dječjoj književnosti tog perioda. U završnom poglavlju razmatra se zašto je pojava komunističke televizije mogla ponuditi vrlo malo u zadovoljenju pripovjedne gladi sredinom pedesetih. Sve ove teme uključuju i kulturološke i povijesne aspekte.
Riječ je o temeljnom istraživanju jednoga izrazito važnoga i kompleksnog razdoblja nacionalne kulturne povijesti čiji rezultati bacaju novo svjetlo ne samo na poetiku i politiku hrvatska dječje književnost neposredno nakon Drugoga svjetskog rata nego i njezinu naknadnu percepciju.