- Homepage
- literature
- poetry
- NE SPAVAM GOLA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book NE SPAVAM GOLA
Zbirka pjesama Ne spavam gola poetski je ciklus u kojem se, već afirmirana i nagrađivana, pjesnikinja Tijana Vukić potpuno okrenula introspekciji. Dom, spavaća soba, i u krajnjoj liniji postelja, ponekad i kupaonica ili okvir prozora utočišta su za nesmetano i neugroženo samosagledavanje, u kojem se unutrašnje stanje prepliće s fizičkim osjećanjem tijelo i tvari koja su s njime u topiome dodiru, od posteljine do namještaja, pojačavajući tako dojam sigurnosti i neostavljenosti. Tjelesnim detaljima pjesnikinja posvećuje osobitu pozornost, počesto uzdižući obrise tijela na razinu pejzaža, atmosferu doma na razinu klimatske pozadine unutrašnjih zbivanja, a zvukove i druge pojavnosti što dopiru kroz prozor iz vanjskog urbanog svijeta prikazuje kao stanja (u stvarnosti daleke) prirode. U većini pjesama kazivačica u prvom licu biva zatečena u unutrašnjem prostoru, u stanju buđenja ili prvih minuta suočavanja s izvansnenim svijetom, gdje doživljajna interakcija tijela i stanja duha priziva očekivanja proistekla iz zbivanja prije odlaska na počinak. Najvažnija, iako ne i jedina, osjeti na veza unutrašnjeg i vanjskog svijeta bivaju ruke, a čini se da autorica posebno priziva taktilne osobine voća, materijalnog medija koji jednako dobro može ispuniti prostor, kao i prenijeti poruku, biti dijelom, a i i suštinom geste i tako se, lagano i neprimjetno, prometnuti u simbol. U manjem broju pjesama kazivačica pak izlazi u vanjski svijet, na ulice i trgove, u javne zgrade i ustanove, a poetskim doživljajima u takvoj scenografiji još više dominira interakcija tijela i strukture materijalnog svijeta, dočarana kroz asocijacije što ih budi osjet dodira. Naposljetku, rasplet ove niske pjesama složenih u tri ugođajna ciklusa doživljavamo u nizu bajkovitih alegorija, čemu izvrsno pripomaže kontekstualna višeznačnost pojma dvor.
Pjesme su to s kojima bismo se rado ujutro sudarali bunovni i još vrući od sna, dok hvatamo dah novog dana i tražimo oslonce u najbližim stvarima, pjesme su to koje bi idealno bilo čitati otisnute - na posteljini.