- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

NEOAVANGARDA I KONCEPTUALNA UMJETNOST U HRVATSKOJ
About the book - NEOAVANGARDA I KONCEPTUALNA UMJETNOST U HRVATSKOJ
Knjiga Miška Šuvakovića "Neoavangardna i konceptualna umjetnost u Hrvatskoj" nije historijsko umjetnički pregled, ali ni kritička studija, nego dokument indeksiranja, dijagramatiziranja i razumijevanja složenosti “asamblaža“ neoavangardne, konceptualne, postkonceptualne i suvremene umjetnosti. Povod za pisanje ove knjige se može prepoznati u ideji da su taktičke prakse radikaliziranih neoavangardi i konceptualne umjetnosti težile “napuštanju umjetnosti“, te otvaranju prozora i vrata ateljea, galerija, kulturnih centara i muzeja prema vanjskom prostoru: svijetu oko njih/nas.
To je značilo da se učinio nagli i, povremeno, brutalni a povremeno nježni okret od carstva “unutarnje nužnosti“ (Kandinski i veliki apstraktni modernizam) te konceptualističkog idealizma na kraju šezdesetih godina izrečenog frazom “Live in Your Head“ u suočenje s izvanjskim svijetom, na način koji je opisao, sasvim drugim povodom, austrijsko-britanski filozof Ludwig Wittgenstein riječima “Unutrašnjim procesima su potrebni spoljašnji kriterijumi“.
Napuštanje umjetnosti nije značilo da je umjetnost odbačena u ime bilo čega drugog – iskustva, politike, boga, seksa, droge, svakodnevice, novog društva, socijalizma, dizajna, ekonomije, potrošnje, tržišta, etnosa itd. – značilo je da je to trajući proces otvaranja ili, rječnikom pjesnika i filozofa Darka Kolibaša, “razlučivanja“ (différAnce) od jezgra idealnih modernističkih autonomija umjetnosti.