- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- NEOAVANGARDA I KONCEPTUALNA UMJETNOST U HRVATSKOJ
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

NEOAVANGARDA I KONCEPTUALNA UMJETNOST U HRVATSKOJ
O knjizi - NEOAVANGARDA I KONCEPTUALNA UMJETNOST U HRVATSKOJ
Knjiga Miška Šuvakovića "Neoavangardna i konceptualna umjetnost u Hrvatskoj" nije historijsko umjetnički pregled, ali ni kritička studija, nego dokument indeksiranja, dijagramatiziranja i razumijevanja složenosti “asamblaža“ neoavangardne, konceptualne, postkonceptualne i suvremene umjetnosti. Povod za pisanje ove knjige se može prepoznati u ideji da su taktičke prakse radikaliziranih neoavangardi i konceptualne umjetnosti težile “napuštanju umjetnosti“, te otvaranju prozora i vrata ateljea, galerija, kulturnih centara i muzeja prema vanjskom prostoru: svijetu oko njih/nas.
To je značilo da se učinio nagli i, povremeno, brutalni a povremeno nježni okret od carstva “unutarnje nužnosti“ (Kandinski i veliki apstraktni modernizam) te konceptualističkog idealizma na kraju šezdesetih godina izrečenog frazom “Live in Your Head“ u suočenje s izvanjskim svijetom, na način koji je opisao, sasvim drugim povodom, austrijsko-britanski filozof Ludwig Wittgenstein riječima “Unutrašnjim procesima su potrebni spoljašnji kriterijumi“.
Napuštanje umjetnosti nije značilo da je umjetnost odbačena u ime bilo čega drugog – iskustva, politike, boga, seksa, droge, svakodnevice, novog društva, socijalizma, dizajna, ekonomije, potrošnje, tržišta, etnosa itd. – značilo je da je to trajući proces otvaranja ili, rječnikom pjesnika i filozofa Darka Kolibaša, “razlučivanja“ (différAnce) od jezgra idealnih modernističkih autonomija umjetnosti.
Od istog autora

