- Homepage
- literature
- prose
- other prose
- OTOK GIPSANIH SVETACA - antologija irske kratke priče
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
OTOK GIPSANIH SVETACA - antologija irske kratke priče
About the book OTOK GIPSANIH SVETACA - antologija irske kratke priče
Kao što su irski pisci ostavili neizbrisiv trag u pjesništvu (Yeats), romanu (Joyce) i drami (Shaw, Beckett) dvadesetog stoljeća s velikom bismo izvjesnošću mogli ustvrditi daje Joy-ceova zbirka kratkih priča Dublinci (l 914) na važan način odredila tematsko-stilske obrasce koji su kratku priču obilježili u prošlom stoljeću. "Stil skrupulozne Škrtosti" — kako je vlastiti stil Jovce opisao u jednom pismu Grantu Richardsu - u kojem se naracija gradi od epifanijskih krhotina glasova ili odlomaka svijesti opisanih likova, prepoznatljivo je svojstvo mnogih kasnijih primjera ovoga žanra.
Dapače, ima onih koji tvrde daje, zbog različitih povijesnih i društvenih okolnosti, upravo kratka priča književni oblik svojstven irskoj književnosti. Naime, budući da društveno-poli-tički uvjeti u Irskoj nisu pogodovali razvoju romana kakav se zbio u Engleskoj u osamnaestom stoljeću, a kolonijalni ustroj s obespravljenim većinskim pučanstvom nije pogodovao širenju čitateljske publike i institucionalnih okvira nužnih za stvaranje, etabliranje i diserninaciju duljih proznih tekstova, neki su zastupali mišljenje da društvo kakvo je irsko, obilježeno diskontinuitetom i odsutnošću čvrstih društveno-kulturalnih struktura, naprosto ne može iznjedriti roman kakav se uobličio u književnoj tradiciji Zapada. Tim se tumačenjem pokušava objasniti i pojava inovativnog pisma - posebice Jovceova - na europskoj margini, a odsustvo se povoljnih uvjeta za razvoj romana i ustrajnost usmene predaje najčešće navode kao objašnjenje središnjeg mjesta koje kratkoj priči pripada u irskoj književnoj tradiciji.