- Homepage
- social sciences
- philosophy
- POETIKA UMA - OSVAJANJE, PROPITIVANJE I SPAŠAVANJE ZNAČENJA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

POETIKA UMA - OSVAJANJE, PROPITIVANJE I SPAŠAVANJE ZNAČENJA
About the book POETIKA UMA - OSVAJANJE, PROPITIVANJE I SPAŠAVANJE ZNAČENJA
Ova je knjiga, u neku ruku, pokušaj razotkrivanja nečeg prisno znanog, što u svojoj ne do kraja osviještenoj empirijskoj istinitosti ima sklonost izmicanja teorijskoj opservaciji: koncepta čovjeka - ili "čovjeka samog", protagonista poznate Buffonove krilatice - kao bića jezika koje svime onime što ga čini takvim kakvo jest, svojim tijelom, razumom, emocijama, praktičnim i komunikacijskim, ali i estetskim i etičkim potrebama, obilježava svijet koji ga okružuje.
Upirući pogled u svijet, skloni smo previđati pretpostavke čina koji nazivamo gledanjem, odnosno sebe - sadržane već i u samome pogledu koji pridružujemo svijetu, posredstvom kojega nesvjesno i sami postajemo dijelom svega što vidimo. Spoznajno odjeljivanje čovjeka od svega ostaloga, pa i od samoga pojma čovjeka kao izravno intendirana objekta spoznaje, povezano je s potrebom objektiviranja stvarnosti, pa tako i s partikularnošću motrišta sklonim istisnuću u svojoj samorazumljivosti nevidljivih uzroka koji svako pojedinačno poije promišljanja i djelovanja doznačuju polju ljudskih interesa. Kao dio stvarnosti od koje se kao spoznajni su bjekti distanciramo, a kroz same predmete koje izučavamo, suočavamo se među tim i s tragovima vlastite - tjelesne, intelektualne i emocionalne - prisutnosti, ne razabirući ih. No ti su tragovi posvud: u prostoru koji nastanjujemo i motrimo s obzirom na svoje tjelesne i duhovne potrebe, u predmetima materijalne i duhovne kulture koje proizvodimo unapređujući oblike ljudskoga življenja, u značenjima prirode - kao boravišta, resursa moguće preizgradnje svijeta, kao opasnosti, izazova, nadahnuća....