- Homepage
- social sciences
- linguistics
- TOPONIMIJA OTOKA DRVENIKA I PLOČE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
TOPONIMIJA OTOKA DRVENIKA I PLOČE
About the book - TOPONIMIJA OTOKA DRVENIKA I PLOČE
"Svi su znali, neki, pričalo se, i vidjeli kako Vila odjevena u bijelo onaj krug na glavi, kao vjedro vode, odnosi dolje u dolinu pod krošnjatu maslinu, pa sa svojim družicama oko njega kolo igra, na njemu zajedno blaguju, da bi ga kasnije opet vratile na rub puta gore na brijegu. Eto, zato Vilin krug." Tako kaže šjor Slavko Pijerov (2004: 8) koji, kao i njegovi pretci, prirodu oko sebe doživljava na poetski način, a pojave oko sebe percipira kao bića. Svaki imenovatelj je kreator, premda mnogo toga ne prepoznajmo i ne doživljavamo kao kreativan, umjetnički čin. A, pod toponimom se krije čovjekova potreba za slikovitošću, analogijama i asocijacijama, poetskim izrazom. Imena kao Barsa, Hljibi, Turte, Rebra, Tunel poetsko su viđenje naivnoga promatrača. Zbog toga mnogi toponimi, koje katkada doživljavamo samo kao orijentire u prostoru, kriju u sebi i poeziju u obliku metafore kao sjecišta semantičkih polja.
S pomoću tih imena, osim jezičnih saznanja okamenjenih u spomenike, doznajemo i način života, običaje, trude, strahove i veselja ribara, pastira i težaka koji su u svakome imenu otisnuli svoj potpis.