- Homepage
- arts
- theory of art & art history
- VIZUALNI TEKST - Studije iz teorije umjetnosti
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

VIZUALNI TEKST - Studije iz teorije umjetnosti
About the book VIZUALNI TEKST - Studije iz teorije umjetnosti
Kada se u jednu znanost uvuče sumnja epistemološkim pitanjem može li u znanostima postojati jedna istina ili svaka paradigma ima svoje istine, onda je to očiti znak da je ta znanost već duboko u disciplinarnoj tranziciji. To pitanje nije mimoišlo ni povijest umjetnosti. Kada takva sumnja dođe u doticaj s nekom od spornih točaka u dominantnoj paradigmi odgovarajuće znanstvene prakse, recimo kao što je kriza interpretacije kada su u pitanju fenomeni suvremene umjetnosti, onda ju se više ne može zanemariti. Proces raspadanja jedinstvenog poimanja znanja (o umjetnosti) koji je pretpostavljao stajalište objektivne istine i njenog "apsolutnog subjekta", označio je ulazak u razdoblje višestrukih preokreta i prijelaza prema mnoštvu jednakovrijednih postupaka, odnosno pluralizmu jezika, modela i umjetničkih praksi. Knjiga Šonje Briski Uzelac vrlo široko postavlja tematske okvire rasprave o teoriji i praksi suvremene umjetnosti, pokazujući kako je i povijest umjetnosti, poput drugih humanističkih i društvenih znanosti, ušla u svoje "post-epistemološko razdoblje" u kojemu se prekoračuju granice njenog matičnog područja, odnosno gubi disciplinarno središte. Ne radi se, dakle, tek o ekscesnim inovacijama i prijelomima, nego o kritičkom napuštanju ranije paradigme znanja čiji putevi sada vode u različitim pravcima, a ponajviše prema referentnom polju kulturalne konstrukcije vizualnosti.
Studije u ovoj knjizi ukazuju na nove paradigme slike koje se konstituiraju kao medijsko proširenje polja vizualnosti, repo-zicionirajući umjetnički objekt prema tekstuatnosti slikovnih iskaza.