- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- književnost
- književna teorija
- teatrologija
- KAZALIŠTE OKRUTNOSTI HAROLDA PINTERA
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

KAZALIŠTE OKRUTNOSTI HAROLDA PINTERA
O knjizi KAZALIŠTE OKRUTNOSTI HAROLDA PINTERA
Harold Pinter najvažniji je britanski dramatičar od sredine prošlog stoljeća naovamo, što je prepoznao i Odbor za dodijelu Nobelove nagrade dodijelivši mu 2005. godine nagradu za književnost. Karijeru je započeo kao pjesnik i glumac, te se etablirao kao dramski pisac, kazališni redatelj i filmski scenarist. Prva dramska djela kritika mu je smatrala larpurlartističkima i avangardnima, a potom ih uvrstila u teatar apsurda. Neki kritičari držali su da Pinterovim dramama najbolje pristaje žanrovska odrednica komedija prijetnje (comedies of menace). Sve do godine 1982. Pinterov rad uglavnom se doimao apolitičnim, a potom su kritičari i teatrolozi u njemu počeli prepoznavati izrazito politički angažiranog pisca te revalorizirati njegove drame s tog motrišta. Iza naoko posve privatnog svijeta Pinterovih drama naslućuju se i vrebaju osnovni politički problemi: zloupotreba moći, borba za opstanak, okrutnost, strah i teror. Čovjekov egzistencijalistički strah i strepnja – ne kao apstrakcija ili nadrealistička fantazmagorija, nego kao nešto stvarno, psihofizičko i svakodnevno – nalazi se u srži Pinterova kazališta. Zaokupljen je i problemima identiteta, motivacije, ovjerovljenja, dokaza – a to su osnovni problemi filozofije i književnosti 20. stoljeća (npr. Martin Heidegger, Jean-Paul Sartre i dr.). Pinter je razvio svoj osobni stil, danas poznat kao "pintereskni" (Pinteresque). Njegov dramski jezik jedinstven je spoj poetičnosti i okrutnosti, koja je pritajena u gotovo svim dijaloškim situacijama. Zaokupljenost okrutonošću u svim njezinim manifestacijama, kako verbalne tako i fizičke te psihološke, s učestalom pojavom likova terorista, mučenika i krvnika, prožimlje svekolik Pinterov rad te čini jednu od njegovih glavnih tematskih niti.