- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- povijest
- MODERNA VREMENA - Povijest svijeta od 1920-ih do 2000.
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

O knjizi MODERNA VREMENA - Povijest svijeta od 1920-ih do 2000.
Početak modernoga svijeta bio je 29. svibnja 1919. godine kada su fotografije pomrčine Sunca, snimljene na otoku Principeu pred obalom zapadne Afrike i u Sobralu u Brazilu, potvrdile istinitost nove teorije svemira. Znalo se već pola stoljeća da je njutnovskoj kozmologiji, zasnovanoj na pravcima euklidovske geometrije i Galilejevim shvaćanjima apsolutnoga vremena, potrebna ozbiljna revizija. Ona se više od dvije stotine godina održala. U njezinim su okvirima nastali europsko prosvjetiteljstvo, industrijska revolucija i golema ekspanzija ljudskoga znanja, slobode i napretka, koji su obilježili devetnaesto stoljeće. No sve jači teleskopi otkrivali su anomalije. Konkretno, gibanje planeta Merkura odstupalo je za četrdeset i tri lučne sekunde na stoljeće od svoje putanje predviđene njutnovskim zakonima fizike. Zašto?
Godine 1905. jedan je dvadesetšestogodišnji njemački Židov, Albert Einstein, koji je tada radio u Svicarskome patentnom uredu u Bernu, objavio znanstveni rad "O elektrodinamici tijela u gibanju", koji je postao znan kao specijalna teorija relativnosti. Einsteinova zapažanja o načinu na koji se, u stanovitim okolnostima, duljine, činilo se, smanjuju, a ure usporavaju, odgovaraju efektima perspektive u slikarstvu. Otkriće da su prostor i vrijeme prije relativne negoli apsolutne mjerne kategorije zapravo je, svojim djelovanjem na našu percepciju svijeta, usporedivo s prvom upotrebom perspektive u umjetnosti, koja se javila u Grčkoj u dvjema dekadama oko 500. — 480. prije Krista.