- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- umjetnost
- POLJAN
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost
O knjizi POLJAN
Svojim kiparstvom prisutan je među nama više od pet desetljeća; njegova skulptura rađa se u intimi atelijera, živi u vrevi gradskoga trga, u sjeni perivoja i crkvene apside. Ne ističe se gromoglasnom gestom niti se nameće dimenzijama. Kao i njezin tvorac, želi biti samo ono što jest: figura koja teži skladu oblika i htijenja; koja životnošću aluminijske folije, terakote ili bronce od kojih je sazdana, potiče oko i duh. Ništa više - i ništa manje od toga.
Uz skulpturu, Josip Poljan oblikovao je i sklonost ka likovnosti mladih naraštaja; tijekom četrdeset godina usmjeravao je potez ruke budućih kipara, isprva u Školi primijenjenih umjetnosti i na Pedagoškoj akademiji, a potom kao profesor kiparstva i dekan Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu.
Njegove ruke, i nakon umirovljenja, stvaraju. Ako se ne rukuju, gnječe glinu ili aluminijsku foliju; u nekoliko poteza pretvaraju je u pticu, svetoga Franju ili damu poslije kupanja. Nerijetko se takva skica stvrdne u broncu gdje gusti tragovi prstiju ostaju vidljivim znakom vitalizma. Mirnu i zaglađenu plohu Poljan smatra mrtvom; žustro modeliranje njegov je sinonim za stvaranje, Ne oduzimanje tesanjem. Glina i aluminijska folija; ne kamen ili drvo.