PSIHOLOGIJA POTROŠNJE U MARKETINGU
O knjizi PSIHOLOGIJA POTROŠNJE U MARKETINGU
• Naši su roditelji proizvodili. Njihova primarna ekonomska zadaća bila je nabavljanje sirovina, proizvodnja roba i njihova distribucija. Proizvodnja će, naravno, uvijek biti neophodan preduvjet potrošnje i za mnoge ljude diljem svijeta ona je još izvor osnovnog ekonomskog problema: kako proizvesti dovoljno za život. No, proizvodnja više nije jedina ekonomska aktivnost, barem na bogatijim tržištima. Mi smo potrošači. Za nas primarna ekonomska vrijednost izvire iz kupnje i potrošačkih aktivnosti, koje čine tako velik dio našeg svakodnevnog života. Mnogi će reći da je naš identitet usko povezan s našim ulogama kupaca i korisnika ekonomskih roba i usluga.
• Jedna od dominantnih, možda čak najdominantnija, socijalna i tehnološka determinanta ponašanja u bogatijim društvima može se svesti na "potrošačku kulturu" te, određenije, na "kulturu maloprodaje". Potrošnja se vidi kao oblik komunikacije u kojem pojedinci iskazuju svoj društveni položaj, grupe u koje su prihvaćeni, ali i one u kojima su se uspjeli održati. Često se identitet izražava, čak i stječe, kroz pravila ili stilove odijevanja kojima se potrošačke grupe žele izdvojiti od većine.
• U bogatijim društvima uočena je duboka promjena: od vrijednosnih sustava i ponašanja temeljenih na, po svemu sudeći, sigurnom napretku znanstvenih spoznaja, posebno onih ostvarenih u masovnoj proizvodnji, a time i u jedinstvenim modelima potrošnje, prema individualnim stilovima života zasnovanim na osobnim ukusima i preferencijama, eklektičkim obrascima kupnje i potrošnje, te - u širem smislu - pristupu životu koji poštuje dvosmislenosti ugrađene u kulturalne znakove i tvorevine. Ovaj pomak od modernizma prema postmodernizmu ima dalekosežan utjecaj na potrošačko ponašanje i tržišno upravljanje...