- Homepage
- social sciences
- pedagogy
- DJEČJA PRIČA - povijest, teorija, recepcija i interpretacija
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book DJEČJA PRIČA - povijest, teorija, recepcija i interpretacija
U razdoblju od 1997. do 2004. godine istraživala sam recepciju i interpretaciju dječje priče, pretežito hrvatske, ponešto i one europske. Rezultate, do kojih sam postupno dolazila, objavljivala sam na stručnim skupovima i savjetovanjima za učitelje i odgojitelje te većim dijelom u svojim znanstvenim i stručnim radovima koje pregledno navodim u bilješci na kraju knjige. Više je razloga zbog kojih sam željela sve prethodno napisane tekstove o dječjoj priči, uz stanovite dopune i dorade, sjediniti u jednome djelu.
Premda podosta opširno, ni ovako koncipirano djelo ne iscrpljuje cjelokupnu problematiku u vezi s dječjom pričom, ali upućuje na povezanost povijesti i teorije dječje priče s njezinom primjenom u susretima s djecom i učenicima.
Prvim dijelom knjige želim naglasiti važnost i vrijednost književnoga izraza u životu djeteta i čovjeka uopče. Slijedi prikaz rezultata istraživanja koji govore o vrijednostima dječje priče u obitelji, dječjemu vrtiću i školi, otvarajući pritom određena problemska pitanja na koja uvijek i nije jednostavno odgovoriti.
Podosta prostora posvećujem interpretacijama dječje priče koje je najbolje ostvarivati u znaku susreta i igre, osobito kada je riječ o najmlađim re-cipijentinia. Primjerima ipak opsežnije i dublje zadirem u odabrane priče, pa je unutar pojedine interpretacije moguće učiniti izbor među ponuđenim sastavnicama. U tom se kontekstu osobito izdvajaju Priče iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić, za koje predlažem zahtjevniji susret i s učenicima srednje škole. Interpretacije dječjih priča umnogome povezujem s jezičnim izražavanjem, napose s učeničkim jezičnim stvaralaštvom.
Izborom književnokritičkih tekstova zapravo najavljujem potrebu ispitivanja recepcije i interpretacije suvremene hrvatske dječje priče, o kojoj bi u dogledno vrijeme trebalo sustavnije progovoriti i s metodičkoga gledišta, možda čak i komparativno s klasičnom hrvatskom i europskom dječjom pričom.