- Homepage
- economics
- management
- MOĆ NEETIČKOG POSLOVANJA - organizacijska kultura u Hrvatskoj
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book MOĆ NEETIČKOG POSLOVANJA - organizacijska kultura u Hrvatskoj
U posljednja dva desetljeća intenzivnije se istražuju kultura, identitet i imidž organizacije. Posljedica je to nove filozofije upravljanja organizacijama. Sve se više napuštaju stari obrasci koji su se bazirali na formalnoj strukturi koju radnici tek „opslužuju".
Moderne i uspješne organizacije slijede spoznaje suvremene znanosti koja u središte zbivanja stavlja čovjeka. Čovjek se smatra najvrjednijom imovinom organizacije, temeljem njezina uspjeha. Od kvalitete radnika ovisi i kvaliteta proizvoda.
Čovjek je neodvojiv od kulture svojeg okruženja, njezin je proizvod i stvaralac. Kultura poslovnog okruženja sa svojim temeljnim vrijednostima, normama po našanja i političkom klimom postavlja okvir organizacijskog ponašanja.
Organizacijska kultura, kao relativno novi koncept razumijevanja organizacij skog ponašanja osnova je za stvaranje identiteta i imidza organizacije i važan čimbenik njezina uspjeha.
Kao sustav zajedničkih vrijednosti, normi ponašanja, značenja i vjerovanja, organizacijska kultura određuje mogućnosti izgradnje pozitivnog organizacijskog identiteta i povoljnog imidža. Organizacijska kultura temelj je organizacijskog identiteta iz kojeg se stvara imidž prema poslovnom okruženju.
U suvremenim tržišnim uvjetima koje karakterizira velik broj proizvođača i njihovih roba/usluga, iznimno je važno ostvariti učinak prepoznavanja-snažan i povoljan imidž. Do njega se dolazi isključivo prepoznatljivom internom kulturom i na njezinim temeljima stvorenim identitetom.
Intenziviranje interesa za utjecaj organizacijske kulture na uspješnost njezina poslovanja započelo je osamdesetih godina prošlog stoljeća, naročito nakon izlaska knjige U potrazi za izvrsnošću (Peters & Waterman 1982). Kultura orga nizacije osnova je na kojoj se razvija organizacijska struktura, strategija i stil ponašanja, po kojem se određena organizacija razlikuje od ostalih.
Stvaranje poticajne organizacijske kulture, pozitivnog identiteta i povoljnog imidza pokazuje se kao jedan od najvećih problema hrvatskih poslovnih sustava danas, kao i uopće hrvatskog poslovnog okruženja.
Na temelju znanstvene literature i profesionalnog iskustva, ovdje se nastoje analizirati uzroci tog problema, kao čimbenika koji onemogućuje konkurentan razvoj većine hrvatskih organizacija.
Knjiga se bazira na studiji slučaja hrvatskog dioničkog društva (u državnom vlasništvu), za potrebe knjige nazvanog 4M. Društvo ima oko 50 % od ukupnog hrvatskoga kapaciteta gospodarske djelatnosti u kojoj posluje.