- Homepage
- social sciences
- philosophy
- TEMELJNI PROBLEMI FENOMENOLOGIJE
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records

About the book TEMELJNI PROBLEMI FENOMENOLOGIJE
Ovo predavanje čini sebi zadaćom postavljanje, izradbi temeljnih problema fenomenologije koji postupno trebaju približiti k nekom rješenju. Iz onoga što fenomenologija čini svojom temom i kako ispituje svoj predmet mora se razviti njezin pojam. Namjera razmatranja ide na stvarni sadržaj i na unutarnju sistematiku temeljnih problema. Cilj je njezino osvjetljavanje iz njezinoga temelja.
Time je ujedno negativno kazano: Mi ne želimo historijski upoznati ono što se veže s modernim pravcem u filozofiji zvanom fenomenologija. Mi se ne bavimo fenomenologijom, već onim, čime se ona bavi. To opetovano ne želimo jedino uzeti k znanju kako bismo onda mogli izvješćivati: Fenomenologija se bavi ovim i onim, nego se predavanje i samo bavi time i Vi trebate sudjelovati, odnosno učiti se sudjelovati. Ne radi se o poznavanju filozofije, nego o moći filozofiranja. Uvod u temeljne probleme mogao bi navesti na to.
A sami ti temeljni problemi? Trebamo li u dobroj vjeri prihvatiti da ono što dolazi u razmatranje doista sačinjava sadržaj temeljnih problema? Dolazimo li do tih temeljnih problema? Ne izravno, nego na zaobilaznom putu razmatranja određenih pojedinačnih problema. Iz njih Ijuštimo temeljne probleme i određujemo njihovu sistematsku povezanost. Iz tog razumijevanja temeljnih problema treba proizići, u kojoj je mjeri njima filozofija nužno zahtijevana kao znanost...