- Homepage
- social sciences
- philosophy
- FENOMENOLOGIJA RELIGIOZNOG ŽIVOTA
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
About the book FENOMENOLOGIJA RELIGIOZNOG ŽIVOTA
Prva je Poslanica Solunjanima napisana 53. godine nakon Krista (dakle dvadeset godina nakon njegova raspeća); taje poslanica najraniji dokument Novoga zavjeta. Više se ne sumnja u njezinu čistoću. U skladu s prikazanom metodom pitamo: Koja je objektivno-povijesna situacija Pavlova prilikom pisanja ove poslanice? Poslanica je napisana na prvom misijskom putovanju u Korint. Ono je tek nakon Filipija vodilo odatle tri tjedna do Soluna. Protivljenje Židova natjeralo je Pavla na tajno napuštanje grada i odatle u Atenu, odakle šalje Timo-teja u Solun i tek ga ponovno susreće u Ko-rintu. Pavao piše poslanicu odmah po svojemu dolasku u Korint. Time je situacija potpuno određena. Usp. o tome: l Sol 3,6; 3,2; Dj 18,5. O prvom Pavlovu boravku u samom Solunu vidi Dj 17,1-16. Kada to prikazujemo objektivno-povijesno, Pavao se pojavljuje kao misionar koji je govorio kao i svaki drugi putujući propovjednik, a da nije privukao nikakvu drugu pozornost.
Sada više ne promatramo objektivno-po-vijesni sklop, već situaciju gledamo tako da s Pavlom pišemo poslanicu. Mi s njim samim izvršujemo pisanje, odnosno diktiranje poslanice. Prvo pitanje: U kakvim je odnosima Pavao sa Solunjanima u situaciji pisca poslanice? Kako ih je on doživio? Kako mu je u situaciji pisanja poslanice dan njegov su-svijet! To se podudara s pitanjem, u kakvom je odnosu Pavao prema tom su-svijetu. Su-svjetovni sadržaj treba se u svojoj određenosti promatrati u svezi s Kako odnosa prema tom su-svijetu. Moramo dakle ispostaviti temeljnu odredbu tog odnosa.