- Homepage
- literature
- prose
- other prose
- UGOR A LA CARTE... + 33 PRIČE (KOJE KRIČE)
- comics
- computer science
- current affairs
-
dictionaries / grammars / foreign languages
-
dictionaries
- croatian dictionaries
- czech dictionaries
- dictionary of art
- english dictionaries
- french dictionaries
- german dictionaries
- greek dictionaries
- italian dictionaries
- latin dictionaries
- polish dictionaries
- portuguese dictionaries
- romanian dictionaries
- russian dictionaries
- spanish dictionaries
- slovak dictionaries
- slovenian dictionaries
- foreign languages
- grammar
-
dictionaries
- economics
- gifts
- encyclopedia / handbooks
- erotica / sex
- history
- hobbies
- humour
- literature
- magazines
- maritime affairs
- multimedia publications
- natural science
- other editions
- politics
- popular science
-
reading
- 1st grade of elementary school
- 2nd grade of elementary school
- 3rd grade of elementary school
- 4th grade of elementary school
- 5th grade of elementary school
- 6th grade of elementary school
- 7th grade of elementary school
- 8th grade elementary school
- 1st grade of high school
- 2nd grade of high school
- 3rd grade of high school
- 4th grade of high school
- religion / mythology
- social sciences
- technology / engineering / construction
- textbooks
- textbooks of vocational schools and faculties
- tourism
- travel-records
UGOR A LA CARTE... + 33 PRIČE (KOJE KRIČE)
About the book UGOR A LA CARTE... + 33 PRIČE (KOJE KRIČE)
Već naslovom ovog izbora priča suvremeni hrvatski pjesnik i prozaik Mirko Vidović sugerira puninu tematskih pojavnosti koje je svojom spisateljskom snagom nasrtaja spreman obraditi. Gastronomska konotacija u naslovu odnosi se na socijalna i ljubavna previranja i upitnu moralnu zbilju koja iz toga proishodi. Riječ je o pričama s okvirom jer su one zaista postavljene u neki zajednički okvir određene i naznačene situacije. Vidović svojim pričanjem na neki način spašava život što pridonosi napetosti pripovijedanja, posebice stoga što podastire zamršenu panoramu suvremenog vremena što opet pojačava utisak vjerodostojnosti. Okvir služi dinamičnom mijenjanju perspektive u povezivanju pojedinačnih sudbina s vremenom u kojemu žive. Već s prvom pričom »Zagađena ljubav (prva hrvatska sapunica u prozi}» (ipak će biti riječ o pripovijesti zbog zastupljenosti većeg broja likova, pa čak i o kraćem romanu), autoroctto aludira i parafrazira naslov i zaplet već ekranizirane i popularne hrvatske sapunice «Zabranjena ljubav». l ovdje, kao i u drugim pričama, Vidović se nameće kao izdvojeni, nadmoćni i sveprisutni pripovjedač, a povremeno će intervenirati i sa svojim izravnim komentarima. Bit će to autoreferencijalne digresije o boljoj i lošoj kvaliteti hrvatskog života koji on zamišlja kao suvenir tortu «Croatere» u kojoj su obuhvaćeni okusi svih hrvatskih regija, l ne samo to, svojim iskustvom i informiranošću ovaj će se put dotaći izravne svakodnevice, u nas i u svijetu i to putem usputnih referenci: zatvor Ouantanamo, djeca koja se igraju specijalaca, pitanje spola (queer prijestupi, točnije lezbo i ljubavni trokuti), ljubavni mačizam i transvestitizam, svijet reklama, pljačka banke, menadžeri i menagementi, svijet filma i tako dalje.