- Lista želja
- Prijava
- 0
Košarica Vaša košarica je prazna
- Naslovnica
- društvene znanosti
- filozofija
- FENOMENOLOGIJA RELIGIOZNOG ŽIVOTA
- alternativna područja
- arhitektura
- audio izdanja
- časopisi
- društvene znanosti
- ekonomija
- enciklopedije / leksikoni / priručnici
- erotika / seks
- hobistika
- humor
- knjige za djecu
- književnost
- lektira
- multimedijalna izdanja
- ostala izdanja
- poklon galerija
- politika
- pomorstvo
- popularna znanost
- povijest
- prirodne znanosti
- publicistika
- religija / mitologija
- rječnici / gramatike / strani jezici
- strane knjige
- stripovi
- tehnika / inženjerstvo / građevina
- turizam
- udžbenici
- udžbenici strukovnih škola i fakulteta
- umjetnost

O knjizi FENOMENOLOGIJA RELIGIOZNOG ŽIVOTA
Prva je Poslanica Solunjanima napisana 53. godine nakon Krista (dakle dvadeset godina nakon njegova raspeća); taje poslanica najraniji dokument Novoga zavjeta. Više se ne sumnja u njezinu čistoću. U skladu s prikazanom metodom pitamo: Koja je objektivno-povijesna situacija Pavlova prilikom pisanja ove poslanice? Poslanica je napisana na prvom misijskom putovanju u Korint. Ono je tek nakon Filipija vodilo odatle tri tjedna do Soluna. Protivljenje Židova natjeralo je Pavla na tajno napuštanje grada i odatle u Atenu, odakle šalje Timo-teja u Solun i tek ga ponovno susreće u Ko-rintu. Pavao piše poslanicu odmah po svojemu dolasku u Korint. Time je situacija potpuno određena. Usp. o tome: l Sol 3,6; 3,2; Dj 18,5. O prvom Pavlovu boravku u samom Solunu vidi Dj 17,1-16. Kada to prikazujemo objektivno-povijesno, Pavao se pojavljuje kao misionar koji je govorio kao i svaki drugi putujući propovjednik, a da nije privukao nikakvu drugu pozornost.
Sada više ne promatramo objektivno-po-vijesni sklop, već situaciju gledamo tako da s Pavlom pišemo poslanicu. Mi s njim samim izvršujemo pisanje, odnosno diktiranje poslanice. Prvo pitanje: U kakvim je odnosima Pavao sa Solunjanima u situaciji pisca poslanice? Kako ih je on doživio? Kako mu je u situaciji pisanja poslanice dan njegov su-svijet! To se podudara s pitanjem, u kakvom je odnosu Pavao prema tom su-svijetu. Su-svjetovni sadržaj treba se u svojoj određenosti promatrati u svezi s Kako odnosa prema tom su-svijetu. Moramo dakle ispostaviti temeljnu odredbu tog odnosa.